Friday, May 15, 2015

Caenarfon, Wales... Here I come! A Small Family Reunion





When I was small, my mum told me that I have a grandaunt staying in Wales and an aunt staying in United States. Datang drp keluarga yg sangat sederhana, aku menyimpan cita2 yg suatu hari nanti, aku akan melawat mereka...

Tgk org bercuti luar negara, aku tumpang seronok... nak pegi masa tu, aku xmampu lagi... itupun aku bersyukur, abah pernah bwk aku jalan2 some places dlm negara dan bwk kami sekeluarga bercuti ke lumut dan pangkor tiap thn sehinggalah beliau bersara...itupun aku dh cukup happy... dpt juga pi bercuti kan... plus, zaman tu gaji xsmpi 3K pun dh selesa kan.... skang? hmm... tahap miskin bandar la jwpnya...

oklah, back to cerita my family reunion at Wales...

My grandaunt and aunt ada juga balik Malaysia once a while, and they never fail to encourage me to further my studies in UK/USA. Ditambah pula I love to study languages and history...

Selepas berhempas pulas siapkan assignment dan jawab soalan final exam, aku kemas bag dan siap sedia untuk ke Caenerfon, Wales sebelum balik ke Malaysia. Ya, I will be going back to Malaysia for the summer break.. adik aku nak kawin... Aku bila plak? ha yg tu tok sah la tanya ye...

I will be spending a few days in Wales with my grandaunt... excited tak terkira rasanya...

Aku beli tiket online kt Virgin Train East Cost


Lebih murah beli tiket online ni. Kalau beli kt kaunter, Newcastle - Wales, 60++ pound. Kalau Newcastle- Manchester, 30 pound lebih. So, aku beli online je lah camtu..Bila beli online, tiket Newcastle - Manchester = 10 pound lebih, then, Manchester - Bangor, Wales = 18 pound.. so total 28 pound lebih... berhenti kt Manchester pun kejap je... drp station yg sama, tukar platform dan naik train berikutnya ke Wales...  60 pound lebih tolak 28 pound lebih, jimat la dlm 32 pound ...

Virgin train pun byk gak buat sale... baru2 ni aku tgk pegi London pun baru 15 pound. Beli online tiket ni lagi murah...

I took the earliest train to Wales... pepagi buta lepas subuh dh muncul kt train station... sorang2, aku bertolak ke Bangor, Wales, transit kt Manchester....

Sesampai di Bangor, Wales, my grandaunt dgn cucu dia dtg amik bwk ke rumah dia di Caenarfon...Alhamdulillah, sampai juga aku ke sini....

Esok dan lusanya tu, sblm bertolak ke London untuk naik flight balik Malaysia, sempat my grandaunt bwk pusing2 Caenarfon & Bangor. Selain tu, dpt juga jumpa salah sorang anak dia yg aku sememangnya xpernah jumpa..

Dan.. dh namanya jalan2 ... edisi bergambar pun bermula... sempat la snap some pics...





Lepas pusing2 skit ni, aku pun bertolak la ke London. Time nak ke airport, struggle gak nak bawak beg berat tu naik underground...  time sampai airport, mengah,,,, penat weh... then check in ...


Alhamdulillah, lepas naik plane about 16 hours, sampai ke Malaysia. maka bermulalah cutiku di tanah air tercinta....


Cheers ;)

No comments:

Post a Comment